Det där med hönan och fjädern

Det behövs så lite för att allt ska vända. Tyvärr är det inte lika lätt att vända tillbaka.

Har lyckats hålla huvudet över vattenytan ganska hyffsat i veckan. Trots ett fysiskt bakslag med ryggskott har jag inte varit så långt ner i träsket. Så kom mailet.

Jag har bestämt mig för att börja om att jobba. Har pratat med min chef och han välkomnar mig tillbaka. Min vikarie blev ledsen och besviken. Jag förstår henne och får ångest och känner mig elak. Vi kom överens om ett schema som kändes toppen. Så kom mailet med ett nytt förslag. Vet inte vad det innebär men ändå kommer det smygande. Jag vet att det blir besvärligt att jag vill komma tillbaka. Kan jag ta det? Kan jag ta att inte veta hur de tänker?

Förmodligen gör jag en höna av en fjäder. Men hur det än är, är de flesta hönor täckta av fjädrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0